2023 metų renginiai

Išvyka į Uogrę

2023 12 08

Pirmąją kalendorinę žiemos dieną – gruodžio 1-ąją – mes, Kelmės rajono savivaldybės Žemaitės viešosios bibliotekos darbuotojai, vykome į Latviją, į Uogrės miestą (Ogre), kuris įsikūręs centrinėje Latvijos dalyje, dešiniajame Dauguvos krante. Pasiekę svarbiausią kelionės tikslą – Uogrės centrinę biblioteką, susižavėjome ja dar būdami lauke. Apsnigto parko kraštovaizdyje paskendusi nauja, erdvi, modernaus stiliaus biblioteka kvieste kvietė kuo greičiau žengti į vidų. Ten mūsų jau laukė direktoriaus pavaduotoja Aija Žilvinska ir Skaitytojų aptarnavimo skyriaus vedėja Galina Sablina, kurios papasakojo apie naująją biblioteką ir pakvietė apžiūrėti ją.

Naujoji Uogrės centrinė biblioteka lankytojams duris atvėrė 2021 metais. Ji pastatyta pagal modernias ekologiškai orientuotas medinės statybos technologijas. Tai beveik visiškai energijos iš išorės nenaudojantis statinys. Šalia sumontuota saulės elektrinė ne tik tiekia elektrą bibliotekai, bet ir parūpina energijos elektra varomoms transporto priemonėms. Bibliotekos patalpose esanti žalioji, natūraliai augančių augalų siena laistoma lietaus vandeniu, kuris kaupiamas specialiose talpose ant pastato stogo. Bibliotekoje įrengtas modernus apšvietimas su išmaniuoju valdymu, veikia rekuperacinė vėdinimo sistema, pastatas šildomas geotermine šildymo sistema.

Kiekvieną lankytoją pasitinka robotukas, kuris gali suteikti trumpą informaciją atsakydamas į 15 paruoštų klausimų, o paprašius moka ir pašokti. Mažasis bibliotekininkų pagalbininkas ypač vilioja ne tik vaikus, bet ir suaugusiuosius. Bibliotekoje sukurtos erdvės, skirtos įvairaus amžiaus lankytojams.  Įrengta daug nuošalių erdvių skaitymui. Efektyviai išnaudotos net palangės, ant kurių galima sėdėti, užsitraukti užuolaidas, gėrėtis atsiveriančiais seno parko vaizdais ir skaityti. Lankytojai turi galimybę rezervuoti nedidelius kambarėlius susitikimams ar mokymuisi. Vaikų literatūros skyrių papildo patalpa su laipiojimo siena bei erdvė patiems mažiausiems lankytojams ir jų tėveliams. Gal kiek neįprasta, tačiau bibliotekoje tam pritaikytose patalpose teikiamos ir civilinės metrikacijos paslaugos. Nuo 1996 metų bibliotekos bibliobusas kiekvieną savaitę 5 maršrutais aptarnauja skaitytojus atokiausiuose Uogrės krašto kampeliuose. Nors kaimuose yra bibliotekos, bet bibliobusas visada laukiamas.

Apsilankymas Uogrės centrinėje bibliotekoje paliko neišdildomą įspūdį. Supratome, kad ši biblioteka – neabejotinas miesto traukos centras, kuriame didžiausias dėmesys skiriamas kiekvieno lankytojo poreikiams bei ekologijai.

Vėliau aplankėme Uogrės istorijos ir meno muziejų, kuriame atsispindėjo įvairiapusiškas Uogrės kultūrinis ir istorinis paveldas nuo seniausių laikų iki dabar. Veikė paroda „Lačplėsio ordinai. Uogrės krašto didvyrių istorijos“, kurioje eksponuojami aukščiausi Latvijos kariniai apdovanojimai, įteikti Pirmojo pasaulinio karo ir Latvijos nepriklausomybės kovų didvyriams. O pirmajame aukšte apžiūrėjome roko operos „Lačplėsis“ (latv. Lāčplēsis) kostiumų parodą. Puošnius kostiumus sukūrė menininkė Anna Muna (Dana Dombrovska).

Pasivaikščioję po Uogrės miesto alėją ir aikštę, kuri puošėsi artėjančioms svarbiausioms žiemos šventėms, sėdome į autobusą ir pajudėjome namų link. Autobuse dar ilgai netilo kalbos. Daugelis diskutavo, dalinosi dienos įspūdžiais ir įžvalgomis, tyliai pasvajodami apie ateities Kelmės biblioteką.