Nuotoliniai mokymai – priimtas ir įveiktas iššūkis

Nuotoliniai mokymai – priimtas ir įveiktas iššūkis

2020 06 12

Virginiją Jefremovą, gyvenančią Kaune, kaip ir daugelį Lietuvos gyventojų, COVID-19 viruso sukelta pandemija privertė daugiau laiko dirbti namuose. „Dirbant nuotoliniu būdu, kilo mintis ir savo skaitmeninį raštingumą patobulinti tokiu pat – nuotoliniu būdu”, - sako ji.
Alina Skeberienė iš Širvintų taip pat dalijasi savo patirtimi: „Internete užtikusi informaciją apie „Prisijungusi Lietuva“ mokymus, nutariau pabandyti ir užsiregistravau. Pirmąja iš siūlomų temų pasirinkau apie skaitmeninių nuotraukų apdorojimą ir saugų dalijimąsi internete. Tema man buvo aktuali, o lektorė Vilma Dichavičienė labai profesionali – sužinojau daug naujovių ir atsakymų į man rūpimus klausimus. Tai paskatino toliau rinktis vis naujas temas, gilinti savo skaitmenines žinias ir šiuos mokymus rekomenduoti savo pažįstamiems. Dabar jau galiu patvirtinti, kad tai vienas iš nedaugelio projektų, kurių finansavimas tikrai atneš apčiuopiamos naudos Lietuvos gyventojams“.
Panašios ir Kelmės gyventojų mintys. Žalpių gyventoja  Ramutė Vyšniauskienė sako: „Man nuotoliniai kursai patogūs, nereikia niekur eiti, gali jaukiai mokytis namie. Patinka sudėliota mokymosi trukmė – kasdien mokymuisi teko skirti dvi valandas. Mokėmės apie pateikčių rengimą,  man ši tema buvo labai aktuali, nes vasarą bus giminės susitikimas, o aš pabandysiu sukurti giminės medį pagal mokymų metu pateiktas rekomendacijas“.
Kelmiškė Loreta Bukavičienė prisipažįsta, kad nuotoliniai mokymai „buvo mano pirmieji žingsniai skaitmeninio raštingumo link. Suvokiau, kad žinių ir informacijos klodai internete – neišsemiami. Reikia tik pagalbos ir patarimo“.
Panašia patirtimi galėtų pasidalinti ne vienas projekto „Prisijungusi Lietuva” skaitmeninio raštingumo nuotolinių mokymų dalyvis. Karantino metu skaitmeniniai įgūdžiai tapo itin svarbūs. Daugeliui vyresnio ir ypatingai darbingo amžiaus gyventojų prisireikė ieškoti pagalbos siekiant užpildyti skaitmeninių įgūdžių spragas. Todėl reaguojant į pasikeitusią situaciją projekto „Prisijungusi Lietuva” mokymų įgyvendinimo komanda pradėjo organizuoti nuotolinius skaitmeninio raštingumo mokymus.
Šių metų balandžio ir gegužės mėnesiais nuotoliniuose mokymuose sudalyvavo beveik 3000 dalyvių, 79 % besimokančiųjų sudarė dirbantys Lietuvos gyventojai, 15 % senjorai ir 5 % ieškantys darbo asmenys.
Kelmiškiai lektoriai Vilma Dichavičienė, Asta Gedraitienė ir Rolandas Kančauskas minėtais mėnesiais nuotoliniu būdu pravedė mokymus daugiau nei 100-ui Lietuvos gyventojų. Tokių nuotolinių mokymų lektorių, kaip Vilma, Asta ir Rolandas, projekte jau 120.
Šiuo metu yra siūloma dešimt skirtingų skaitmeninio raštingumo temų. Pačios populiariausios programos nuotoliniu būdu išlieka „Pristatymų rengimas”, „Dokumentų kūrimas internete ir dalijimasis su kitais”, „Skaitmeninių nuotraukų apdorojimas ir saugus dalijimasis” bei „Būkime saugūs internete”. Programų aprašymus galima rasti paspaudus šią nuorodą: https://www.prisijungusi.lt/mokymai/norintiems-pagilinti-zinias/.
            Nuo birželio 1 d. vyriausybei sušvelninus karantino sąlygas skaitmeninio raštingumo mokymai vėl bus organizuojami tiesioginiu būdu tose viešosiose bibliotekose, kurios užtikrins saugią mokymosi aplinką mokymų dalyviams. Nuotolinis mokymas bus tęsiamas iki projekto pabaigos.
                      Kviečiame ir Jus registruotis į tiesioginius bei nuotolinius skaitmeninio raštingumo mokymus telefonu 8 620 20 961 arba e. paštu mokymai@vipt.lt.
Projektą įgyvendina Informacinės visuomenės plėtros komitetas kartu su partneriais: asociacija „Langas į ateitį“, Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Lietuvos nacionaline Martyno Mažvydo biblioteka, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija. Projektas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis. 
Skaitmeninio raštingumo mokymus organizuoja asociacija „Viešieji interneto prieigos taškai“ kartu su partneriais UAB „Baltijos kompiuterių akademija”, Savivaldybių viešųjų bibliotekų asociacija ir VŠĮ „Informacinių technologijų institutas”.
Nijolė Kančauskienė, Žemaitės biblioteka